Terdetik rasa bersalah dalam hati sebab tak berdaya nak tunaikan janji. Bukannya aku sengaja nak mungkir janji tu, tapi apakan daya...kalau tak di izinkan, semua yang di rancang takkan menjadi. Semua plan malam tadi terpaksa di batalkan gara² aku sendiri. Mana tidaknya, balik aja dari kerja, ntah macam mana..badan rasa semacam. Sudahnya, aku terbongkang kat depan tv sampailah waktu berbuka. Nasiblah ada seorang teman yg menemani, dialah yg bersusah payah membeli juadah berbuka hari tu. Bangun aja dari tidur, aku lemah tak bermaya. Sebaik saja azan berkumandang, aku capai gelas air n minum beberapa teguk. Tak sampai seminit, perut menggelodak n aku berlari ke bilik air. Hasilnya, semua yg aku minum, di tendang keluar semula. Aku keluar dari bilik air dengan wajah pucat lesi. Temanku yg seorang itu sedikit panik, takut apa² yg tak di ingini terjadi, tambahan pula aku dengan serta merta menggigil dan kesejukan.Nasi atas meja sedia terhidang, namun aku hanya menjamah sedikit saja. Tak lalu! Selesai berbuka, aku kembali ke ruang tamu dan berbaring di atas sofa bersama² selimut, sweater n stokin. Terlalu sejuk rasanya.

Saat itu aku teringatkan janji. Bagaimana agaknya harus aku ke sana sedangkan keadaan aku yg ketika itu ibarat hendak mengangkat tangan pun tidak berupaya? Serba salah pula mengingatkan janji itu. Aku tak mahu menghampakan mana² pihak lebih² lagi kerana aku yg berjanji. Teman ku yg seorang itu menasihatkan agar tidak ke mana² saja malam itu memandangkan keadaan aku yg sangat lemah.

Akhirnya aku menelefon saja dia dan membatalkan pertemuan malam itu. Kedengaran suaranya sedikit kecewa. Mungkin juga marah kerana aku tak jadi datang. Tapi tak apa lah, nak buat mcm mana lagi. Bukannya aku berbohong.

Aku juga sedikit kecewa. Tapi..esok masih ada kan? Esok masih panjang untuk aku lalui masa² itu. Jika esok masih ada...'if tomorrow never comes?'...aku pasrah...
Posted by delacroix
'Kau selalu di hati, tak ku dekati, dua dunia kita berbeza'....

Mendengarkan alunan suara cik siti mengingatkan aku banyak perkara.

Faktor jarak yg jadi pemisah, buat aku gelisah selalu. Namun aku pasrah dengan apa yg berlaku.

Aku sangat menyenangi kehadirannya di sisi. Tak bermaksud untuk mengekorinya atau mengambil tahu setiap inci apa yang di lakukannya, cuma aku tenang dengan hadirnya dia meskipun hanya dengan satu deringan sms atau panggilan telefon.

Seminggu sekali memadai buat aku setakat ini. Tak perlu lebih dari itu kerana spekulasinya akan melambung tinggi jika aku tak mengawal keadaan.

Aku mampu tersenyum walau dalam saat getir. Terima kasih....

'Kesayanganku adalah kamu'....
Posted by delacroix
Mcm tajuk lagu la pulak kan? Tapi itu la hakikatnya, aku terluka dgn setengah² manusia yang kdg² bercakap ikut sesedap rasa! Pedihnya tuhan aja yang tau. Aku rasa marah, upset, kecewa, geram, menyampah dan yang sewaktu dengannya. Tak tau la mcm mana nak explain. Perasaan itu buatkan aku rasa aku ingin menyendiri. Senang ceritalah..bawak diri! Tiap malam tak lena tidur..terngiang² kata-kata tu kat telinga ni. Secara tak langsung, aku tersedar di mana aku berdiri selama ni. Ya..aku terlupa! Kdg² aku terlalu ghairah..terlalu suka, terlalu gembira..sampaikan aku terlupa di mana aku berpijak. Kata-kata tu buat aku terkedu seketika. Terasa mcm nak mengalir airmata. Sedihnya. Tak sangka dah berapa lama mcm ni pun, benda² mcm tu masih nak di ungkitkan..masih nak di jadikan isu. What a big deal!
Posted by delacroix
Bosan datang bertalu² bila sesuatu yang tak di undang datang mengganggu. Aku cuma insan biasa, tak dapat lari dari perasaan marah, benci dan kecewa. Sesetengah orang mungkin tidak akan faham. Tetapi aku dah cukup memahami diriku sendiri. Aku tidak mahu berada dalam khayalan itu lagi. Dan sebaik² jalan bagi aku, adalah dengan mengundurkan diri. Katalah apa saja, aku tetap dengan keputusan ini.

Mungkin sedari mula, aku yang bersalah. Terus terusan membiarkan semua itu bercambah dari hari ke hari. Dan bila keadaan bertambah buruk, aku tersepit. Puas aku cuba untuk melepaskan diri. Puas sudah berkompromi, puas sudah mencari kata putus..namun hakikatnya aku tak pernah di lepaskan! Sedangkan aku, rela melepaskan apa yang pernah ku miliki..apa yang pernah aku lalui...

Aku tidak harus menoleh ke belakang lagi. Cukup lah..biar pun kaki ku rantai, di rentap...aku tak akan berhenti. Biar aku menangis hari ini, biar aku sakit hari ini..asalkan tidak esok hari.

Berdiam diri...itulah yang sebaik²nya!
Posted by delacroix
Tiada kata² yang dapat aku ungkapkan tiap kali aku lihat 'dia'! Indahnya perasaan itu. Datang lah sesapa pun, aku tak heran. 'Dia' lah juga di hati.

Balik dari stesen tv R malam tadi, seperti biasa aku sukar melelapkan mata. Turun ke dapur buat air, naik semula ke bilik dan capai novel. Baru 2 baris, aku dah bosan. Aku bangun semula, turun ke bawah dan pinjam telefon R. Tukar sim kad dan terus aku dail no Z. Sembang serba sikit pasal nak ke PP. Ingat nak ke rumah Z petang Jumaat ni. Haha..kontroversi lagi la nanti agaknya. Tak lekat lagi kat rumah hujung minggu ni. Apa nak buat, ada aja benda yang memenuhkan jadual harian aku. Lagipun memang dah niat nak ke sana. Aku bagitau Z aku dapat poster penyanyi kesayangan dia si 'D' itu masa aku kat stesen tv R malam tadi. Memandangkan aku tak berapa minat sangat 'D' itu..maka dengan senang hatinya aku meng'offer'kan poster itu. Ala..bukan rugi apa pun. Sebab aku tau...Z minat gila². Tu la..aku ajak pegi tengok live show, takmau. Konon takut muka masuk tv. Bila aku cerita aku jumpa D tu..mula la terjerit²...kakaka..nasib la kawan!

Dalam masa yang sama...sesekali ada juga teringat. Tapi aku tak nak terlalu memikirkan perkara itu. Entahlah..apa yang dah jadi sejarah, biarkan aja ia berlalu. Cukup la sekali aku terasa sakit. Buat insan yang telah aku tutupkan kamus hidupnya dalam diri aku ni...

Please release me, let me go
For I don't love you anymore
To waste our lives would be a sin
Release me and let me love again

I have found a new love, dear
And I will always want it to be near
The love are warm while yours are cold
Release me, my darling, let me go

(Please release me, let me go)
For I don't love you anymore
(To waste my life would be a sin)
So release me and let me love again

Please release me, can't you see
You'd be a fool to cling to me
To live a lie would bring us pain
So release me and let me love again
(Let me love, let me love)


Posted by delacroix
Tak tau apa sebenarnya apa yang berlaku. Rasa nak marah pun ada sebenarnya. Tapi bila fikir² balik, tak ada guna nak marah² sebab aku rasa tak ada isu yang mesti di besar²kan. Memang susah bila orang menilai kita melalui luaran aja. Tak semua yang tahu apa tersirat di hati kita. Apa yang di lihat, itulah yang di perkatakan. Makanya, kita yang tak apa²..terkena tempiasnya! Sampaikan soal sms dalam telefon pun, nampaknya jadi isu.
Leceh la macam ni. Ada aja yang tak kena. Argh..buatpe pening²kan kepala. Bukannya aku buat salah pun. Buat tak reti je dah la. Aku lebih selesa kalau sesapa yang tak puas hati tu, confront je. Daripada cakap² kat belakang...buat dosa...pastu sampai kat telinga aku..aku pulak yang tak puas hati..kang lagi tambah dosa!
Posted by delacroix
Petang semalam aku ke SZB lagi. Sepagi hari aku duduk umah je. Lepas parents aku balik, aku melepak depan tv tgk AF sepanjang hari. Mulanya petang tu mmg ingat nak ke SA, kononnya nak tgk rancangan M sebab 'dia' ada minggu ni. Alih² bila call M utk recfmn balik..si M ni pon mls nak pegi. Aku pun mls juge. Ingat nak tido sebab cuaca petang tu pon sejuk nyaman je, buatkan mata aku kuyu sentiasa. Tengah sedap layan mata sambil tgk AF..Z pulak call dan ajak ke SR. Pujuk punya pujuk..at last aku mengalah. Terus bangun, mandi dan siap ala kadar. Setengah jam kemudian, aku dah terpacak kat bawah umah Z. Pastu terus ke amik K kat opis dia..n shoot ke SZB Parade. Kebetulan pulak tgh hari tu aku mmg tak makan apa. Jadi bila Z kata nak belanja..heh heh..laju je aku. Rezeki jangan di tolak beb. Lepas memenuhkan perut, jalan² tgk kasut. K dah siap² beli swim suit. Hehe..lambat lagi pun nak ke PP. Aku pulak, tak beli apa² lagi. Ingat nak survey goggles..utk snorkelling.
Tau tau nak beli apa sebenarnya. Hmm..maybe kalo nak beli pun..cuma 2-3 helai baju, short dan selipar.

Lepas beli apa yang patut, terus balik ke rumah Z. Seperti biasa la, aku melepak sejam 2 kat situ. Dalam 11 lebih baru aku balik umah. Sampai umah dekat midnite. Terus masuk bilik n tido!

Hujung minggu ni aku ke FH lagi. Biasalah, kalo dah sepupu sepapat aku tu yang mengajak...very hard to say no! Ok juga..weekend aku bukan buat apa pun. Lagipun rindu nak melayan 'askar-askar' yang bertujuh tu..heheh.

Adeh..boringnya. HP buat perangai lagi. Rasa nak campak ke longkang je! Marah betul aku!
Posted by delacroix
Aku cuma mampu tersengih bila baca sms dari Y. Dia kata W dah beli LV 'Multipli Cite'..sebijik yang mcm 'dia' pakai masa kat LON dulu. Tah berapa ribu la duit W terbang gara² nak sangat beg yg sama mcm 'dia' tu. Aku sendiri tanya KZ berapa RM 'dia' beli LV tu. KZ sendiri adv kalo nak beli..jgn beli kat KL sbb harga dia melampaui batasan. 'Dia' sendiri beli kat Spore. Walaupun murah berbanding harga kat KL..kurang² pun 7-8K juge..! I wonder..how much W spend for that 'Multipli Cite'?? Kalo semua nak ikut 'dia'..pengsan la. 'Dia' tu millionaire...takat 7-8K tu..apa ada hal? Huh..mmg la W ni gile. Sampaikan hari tu call aku semata² nak bagitau...dia dah jumpe kasut kaler oren..sama mcm 'dia' punye kasut tu! Aku mengucap panjang...iskk..W ni mmg fanatik abis. Aku pun takde la sampai mcm tu. Heh heh..kalo dah minat tu, sanggup abis beribu². Well..bab² ni, aku no komen la. Kalau aku ada duit pun, aku beli jugak. Tapi nantilah dulu.

Haha..kelakar betul. Y pulak..masih mengharapkan jawapan dari aku bkenaan harga 'Multipli Cite' dari LA/LON. Masalahnya, aku pun belum dapat jawapan dari kawan aku kat sana. Nantilah..aku tanye H sekali lagi n mintak dia survey betul².

Jumaat lepas, aku spend nite kat umah Z. Heh..tak sangka pulak..hanya kerana itu, jadi kontroversi n isu. Bengang jugak pada mulanya..its not a big deal ok! Hmm..tapi entahlah. kdg² aku pun tak paham dengan sesetengah manusia ni. Di sebabkan aku malas nak panjangkan cerita, aku diam je. Kesian pulak kat Z nanti..tak pasal² dia yg jadi mangsa. Hmm...leceh betul! Moralnya..malam sabtu tu ingat nak continue spend nite kat umah Z...tp sebab aku taknak di jadikan isu lagi..aku balik je lepas melepak kat Gazebo. Masa tu pun dah dekat 1 pagi...tapi aku redah jugak balik. Kebetulan pulak adik aku nak balik kg besok pagi. So..aku jadikan adik aku sebagai alasan utk mhantar dia ke pudu pagi esoknya.

Susah la dengan orang yang tak paham² ni. Kekadang kita tak apa²..orang lain yang sebok². Hm..macam mana tu?

Posted by delacroix
Menonton cerita dari seberang ni mengingatkan aku banyak perkara. Biarpun ada setengah orang tak faham jalan ceritanya..namun bagi aku cerita itu sungguh artistik! Nak² pulak menonton bersama KZ hari tu..heh heh..lebih artistik la ceritanya.

Sejak akhir² ni C rajin mereply email aku. well..aku pun tak sangka juge. Semua secara kebetulan..dan aku makin menyenangi dia. Semuanya gara² cerita 'Sephia' tu lah.

Dia kata...someday we can hang out together. Aku cuma tersenyum panjang. Tak dapatlah aku nak bayangkan mcm mana keadaannya nanti. Apa pun, aku harap..semuanya berjalan dengan baik.
Posted by delacroix
selamat hari lahir...untuk 2 orang lelaki terpenting dalam hidup aku...R yang ke 29 dan R yang ke 18...luv ya guys forever.
Posted by delacroix
14 May 2005...buat aku tersengih² sepanjang hari, sampailah ke dinihari..sampai ke esok pagi..senyuman di bibir masih meniti.

Apa tidaknya, aku tak penah buat keje² yg memerlukan kepakaran tangan yg seni..tup² kena buat benda yg mencabar kelembutan jari jemari..adoiii...tanah liat di korek ntah dari mana punya sawah padi..lepas tu kena menguli...dan membentuk suatu benda yg aku tak penah mimpi...iaitu kasut yg di pakai di kaki!

Hahaha...nak tergelak pun ada. Tapi sekali sekala..apa salahnya. Makanya, semua di wajibkan turut serta dan tiada sebarang alasan untuk tidak mencuba.

Aku merekabentuk design yang paling mudah. Tak ada pengalaman membuatkan aku sedikit susah. Hati makin gundah bila rekaan tak siap² walaupun tarikh majlis hampir menjengah. Nak tak nak, aku bersengkang mata menyiapkannya hingga sudah. Timbul pula masalah utk mewarna. Berus dan kaler dah lama tak ada. Makanya apa lagi, koreklah almari peninggalan adik lelaki.

Walaupun rasanya rekaan tak seberapa, namun aku berbangga. Aku menyiapkannya dengan penuh jiwa. Hari majlis tiba dan kami meraikan orang yang di rai dengan penuh riang ria. Orang yang di rai di tutup matanya dari tempat letak kereta sehinggalah tiba di tepi tasik di mana hidangan telah tersedia. Penutup mata di buka...dan kami menyanyikan lagu 'selamat hari jadi' bersama. Lilin tak dapat di nyala kerana angin kuat dan makanya orang yg di rai tpaksa meniup lilin secara 'buat-buat'...hehehe!

Lepas itu, berlangsung acara makan-makan. Semua dah tak segan-segan sebab masing-masing dah kelaparan.

Acara membuka hadiah paling di nanti-nanti. Kesemua kami berkumpul mengerumuni orang yang di rai. Di atas meja, kotak² hadiah tersusun rapi. Tiap kotak yang di pilih di sertai dengan orang yg empunya diri yang memberi...berdiri di sisi. Kotak di buka bersilih ganti dan hasilnya bermacam pesen design kasut yg 'berseni'....kekekeke! Aku gelak macam nak mati..hinggakan airmata keluar mengalir ke pipi. Adoii laa...

Apa pun, warna pink dan putih yang menjadi tema...benar² menarik dan ceria.
Posted by delacroix
Aku masih menanti jawapan dari LAX. Bila agaknya akan tiba? Tak sabar aku menunggu..saban hari merenung gambar nan satu...

Semalam aku ke OU. Entah kenapa aku teringin untuk membeli sekeping dua cd, padahal koleksiku dah melambak² dalam almari. Cd apa yang aku cari..aku pun tak pasti. Aku bersama Z, berjalan tanpa hala tujuan, melewati dari satu kedai ke satu kedai. Akhirnya aku masuk ke Speedy Video, menjenguk² saja. Dalam pada memerhati, pandangan mata tiba² terhenti. Tanganku segera mencapai cd 'dia' yang ku kira masih belum lagi berada dalam koleksi simpanan. Masa melewati kaunter pembayaran, tanganku sempat mencapai lagi kaset teman baik 'dia' dan tanpa banyak kira terus keluar duit dan keluar dari kedai dengan senyum ceria.

Balik ke rumah, bosan mula bertandang. Nasib baiklah ada R..teman bergaduh dan ketawa. Aku dan R melayan cd yang baru ku beli. Ketika menonton cd 'dia' itu, aku terasa seperti baru semalam aku berada di tempat yang sama. Ah...kenangan cuma tinggal kenangan. Bagaikan aku pula yang di serbu, dalam keadaan haru biru, kanan kiri menjerit memekak..sampai hati aku pula yang rasa bengkak. Aku sangat tidak selesa waktu itu, di tambah pula A setia berada di belakangku. Rasa macam nak angkat kaki dan lari.

Malam tiba dan aku seperti biasa, sukar melelapkan mata. Hp kesayangan buat perangai...tak henti² bergegar walaupun dah di padamkan. Entah apa la maunya, mungkin nak suruh aku gantikan dia agaknya. Aku capai cd teman baik 'dia..dan layan seadanya. 'Dedebu Cinta' buatkan aku rasa seperti merindu pada seseorang yang aku tak tahu....
Posted by delacroix
Saat aku duduk sorang² mcm ni, semua benda menerjah balik ke fikiran. Yang pasti, aku banyak memikirkan hala tuju hidup ni. Life aku masih mcm ni...hanging around setiap minggu. Pantang ada masa terluang, banyak masa aku habis dengan kawan² di luar. Tengok 'dia'? Hmm..tu pon kalau ada aktiviti kat luar. Cakap pasal 'dia'...lama betul aku tak jumpa dia. I mean..tgk dia mata bertemu mata. Tak tau nak describe apa perasaan aku setiap kali tengok dia. Yang pasti, lidah aku kelu utk berkata². Aku bkn seperti orang lain, menggeletis atau terkinja² setiap kali tengok 'dia' di depan mata. Aku cuma mampu pandang di kejauhan walaupun hati aku meruntun² untuk berhadapan. Ah..walaupun kadang² cuma tinggal beberapa langkah, namun aku masih tak punya kekuatan untuk membuka jalan. Sukarnya untuk memulakan langkah pertama! Tapi aku tak kisah, itu bukan masalah besar bagi aku. Asalkan aku dpt tengok..walaupun dari jauh. Itu sudah memadai. Terubat juga rindu.

Kuantan menjadi satu kenangan yang cukup bererti buat aku! Laut China Selatan...'dia' di gelanggang....
membuatkan aku sedar...bahawa dia tetap juara..meskipun suatu hari nanti tidak lagi 'juara' di pentas...namun dia tetap juara di hati aku.

I'll be the greatest fan of your life...
Posted by delacroix
Friday, March 04, 2005 at 3/04/2005 09:30:00 AM | 0 comments  
morning..morning! hari ni aku sampai opis mcm biasa. blum 8 setengah dah terpacak kat meja opis. bos aku tak sampai lg, mcm biasa la opis ni kan dia yg punye, suka² ati dia la nak dtg kul bape pon. td sempat aku beli nasik lemak n kuih. hari² asik bekpes roti je, muak. sedap nasik lemak dia..sah² tgh hari ni aku mengantuk. Semalam ada la...seorang teman lama call aku. Guest what? Punye la lama tak dgr cerita, tup² call bagitau nak pegi LHR. Nak ikut dia gi RAH . Terkejut badak jugaklah aku mdengarnya..semerta aku check list penumpang MAS utk ke LHR akhir bulan dan sah nama budak² tu ada dalam senarai. Cayalah beb. Aku yang dpt tiket free ni pun tak pergi. Gila ahh..sampai ke sana mengejar 'dia'. Kat KL pun tak terkejar. Takpe lah, masing² ada interest sendiri.

Aku pun penah juge buat benda² yang tak penah terfikir nak buat. Ye la, minat punye pasal. Sanggup la buat apa saja. Tp itu masa aku tak ada komitmen bole la. Masa jadi student. Ah..life as a student always be remembered! Tak ada apa yang nak di pikirkan sangat kecuali exam. Sekarang ni, aku cuma pikir nak kejar karier je. Tapi, aku tetap takkan lupakan yang suatu masa dulu aku penah jadi seorang yang sanggup berhujan berpanas kerana 'dia'. Sekarang.....?? Ya, aku masih lagi meminati dia. Masih lagi dia menemani aku setiap malam di corong speaker hifi aku, masih lagi dia menemani aku setiap kali aku memandu (gantung gambar kat cermin pandang belakang)..dan ke mana saja, dia masih lagi di hati aku..!
Posted by delacroix
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates