Malam tadi aku menonton Pirates of The caribbean 1-3 sampai 4.30 pagi. Menariknya cerita itu kerana aku sukakan watak Jack Sparrow. Tetapi bila masuk cerita yang kedua dan ketiga, hatiku terikat pada jalan cerita cinta Davy Jones dan Calypso. Tulusnya cinta Davy Jones hingga sanggup membelah dadanya, keluarkan isi jantungnya lalu di simpan di dalam peti besi. Kuncinya di simpan sendiri oleh dirinya dan tiada siapa yang boleh membukanya. Mereka saling mencintai, tetapi tidak dapat bersama kerana masing-masing fikir dikhianati. Calypso ditawan dan jiwanya serta rohnya dipenjarakan dalam tubuh manusia oleh 9 ketua lanun yang menguasai dunia...hingga dia tak dapat berbuat apa-apa untuk membalas dendam. Manakala Davy Jones, yang mengkhianati wanita yang dicintainya itu..meratap sepanjang hayatnya. Dan akhirnya dia mati, bila jantungnya yang tersimpan dalam peti itu di tikam oleh Will Turner..yang akhirnya terpaksa menggantikan Davy Jones untuk menjadi nakhoda Flying Dutchman. Dan Will Turner, membelah dadanya juga..mengeluarkan jantungnya, simpan dalam peti besi..dan serahkan pada Elizabeth Swann...sebagai tanda cintanya.

"My heart always belonged to you..." itu kata Davy Jones dan Will Turner pada insan yang dicintainya.

Aku akan mati jika aku membelah dadaku. Aku pasti mati jika jantungku di keluarkan sebegitu. Tetapi aku tidak akan mati..jika aku mencintai kamu...kerana aku tahu...tanpa membelah dadaku..hatiku tetap milik kamu.

Dan..setiap sepuluh tahun..Will Turner akan berlabuh ke darat..menghabiskan masa hanya sehari dari terbit fajar hingga terbenam matahari...bersama cintanya.

Aku? Tidak punya waktu walau sesaat....


Posted by delacroix
Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku..

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
Mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukan...

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan
Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku..

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya...

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah...

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku lalu kau terima...


P/S: Pernah terfikir untuk memutar kembali masa? Balik ke masa lampau, masa lalu...ubah apa yang patut..supaya kehidupan jadi lebih baik di masa akan datang.

Setiap orang pasti pernah memikirkannya. Tetapi ketentuan tuhan, itu tak akan terjadi. Apa yang telah berlalu, biarkan berlalu. Kekesalan yang timbul tak patut di tangisi. Kesedihan tak harus di ratapi kerana kehidupan harus di teruskan.

Bila aku duduk seorang diri, memejam mata dan mengingat kembali apa yang telah berlaku...buatkan semangatku meronta untuk lari dan keluar dari kancah yang membelenggu selama ini. Aku tak punya pilihan selain dari menyelamatkan hatiku yang semakin parah dari terus rosak dan berdarah.

Tetapi aneh, sejak akhir-akhir ini...mataku tidak lagi berkaca. Sebaliknya aku mampu tersenyum. Selesai sesi terapi tempoh hari, tiba-tiba aku terfikir dan aku kuatkan hati. Aku kata pada diri sendiri bahawa segala apa yang aku inginkan di dunia ini tak mungkin aku perolehinya. Ya..aku telah berusaha untuk mendapatkannya. Tetapi apa yang aku mahu itu bukan milikku..dan tak akan jadi milikku lalu aku harus redha.

Tetapi aku tidak pernah menyesal. Aku jadikan semua itu sebagai satu kenangan yang terindah. Aku akan mengenangnya sepanjang hayat.

Jika kesempatan ada untuk aku memutar kembali ke masa lalu...aku akan menghalang diriku sendiri dari jatuh cinta kerana aku tahu kesudahannya melukakan. Ataupun...jika aku bisa di lahirkan semula, di kehidupan yang akan datang..aku pasti akan memohon supaya aku di pertemukan dengannya sedari awal..menjalani kehidupan bersamanya,memberikan seluruh cinta dan kasih sayang padanya, menjaganya...dan sehidup semati dengannya. Tetapi sayang...itu semua tak akan terjadi.

Tapi..kamu tetap bintangku...sampai bila-bila. Bila aku rindu...aku akan dongak ke langit dan mencari kamu. Jika kamu teringatkan aku, pejamkanlah mata. Letakkan tangan kamu di dada. Rasa degupan jantung kamu..dan aku ada di situ...bersemadi bersama kisah cinta kamu...

Posted by delacroix
1) Telan satu papan panadol dengan coke. Wowweee...fly bebeh fly.

2) Marathon tengok wayang dari pagi sampai malam. Keluar panggung, beli tiket lain, masuk panggung lain.

3) Outstation 3 hari 2 malam...tapi sehelai sepinggang. Berus gigi pun tak bawak.

4) Makan nasi kandar? Capai kunci kete, start enjin..terus naik highway pegi Penang. Line clear la beb..apa lagi. Macam lah kat KL takde nasi kandar.

5) Naik Qantas Airlines dari Sydney ke Singapore seorang masa berumur 14 tahun. Transit Spore dan connecting flight ke KL. Takda pilihan sebab direct flight penuh dan terpaksa balik juga. Yang lain menyusul dari belakang...

6) Main hoki kat padang yang penuh lecak dan lumpur. Dengan baju yang comot dan penuh dengan lumpur, aku terjun kolam renang. Siap dengan kasut2 dan kayu hoki sekali. Takda ampun punya...

7) Lepak kat restoran mamak dan order air..."Bos..bandung limau satu." Bulat mata mamak tu. "Aiyoo..lu minum ka kawan?" aku sengih je.."takpe..buat je." Hambik ko..berketul2 jadinya. Bandung + limau..boleh ke korang minum? Aku sendiri tak sanggup. Saje gatal..

8) Ikut makcik aku pegi tanam jagung kat batas sawah padi. Aku tabur biji jagung rebus dalam lubang tanah tu. Sampai mati pun pokok jagung takkan tumbuh. Bongok gila.

9) Tido dari pukul 8 malam sampai 3 petang besoknya..bangun kejap sebab nak pegi toilet. Lepas tu sambung tido sampai 2 petang lusa.

10) Tembakau rokok + air..rendam kejap..lepas tu air nya titik kat mata. Merah kaw2. Pedih nak mati. Lepas tu pegi klinik..confirm MC 2 hari. Sakit mata beb! Tapi kesan tu kejap je..tak sampai setengah hari. Pada sesapa yang nak mencuba, pastikan segera ke klinik semasa mata tgh merah. heh heh. Ada berani?

Posted by delacroix
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates