Saturday, May 23, 2009 at 5/23/2009 12:25:00 AM |  
Aku mungkin tak faham situasi dan jalan ceritanya bagaimana. Tapi jika ditanya tentang hati yang terluka dan harapan yang putus di tengah jalan..well..u can count on me baby...

Aku tak tau bagaimana mau membantu jika kamu berdiam sebegitu. Ya..kamu kata kamu ok. Tapi dari riak wajah dan airmuka...jelas kamu tak ok dan tidak gembira. Ada airmata yang tertahan2 setiap kali aku berhenti dan menoleh ke arah kamu dan bertanya "Are you ok?" dan kamu...dengan gagalnya...membohongi aku sambil memberi senyuman plastik dan berkata.. "Yeah..im fine."

Kamu tidak beriringan denganku..sebaliknya..2-3 tapak di depan..atau di belakang. Bimbang jika aku terus merenung dan mencari-cari jawapan di sebalik wajah keruh kamu itu. Kenapa sebegini teruk? Dah berapa minggu kamu begini?

Kadang2 bila aku biarkan kamu melayani perasaan sendirian..mata kamu mula berkaca2. Henfon tidak lekang dari genggaman. Mau saja aku rampas henfon itu dan campak ke longkang. Bukan apa..aku benci melihat sesiapa saja yang mengganggu perasaan kamu hingga kamu jadi selonglai ini.

Jika tidak terluah..atau jika kamu tak mahu meluahkannya..tak mengapa. Kamu harus kuat. Jangan biarkan perasaan itu menguasai kamu..sebaliknya kamu yang harus menguasai dan mengawalnya supaya ia tak membunuh kamu.

Aku akan selalu ada..bila2 masa saja..
Posted by delacroix

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates