Mungkin tak banyak yang boleh aku ceritakan. Ya..kehidupan tetap berjalan seperti biasa. Aku masih tetap orang yang sama. Tidak banyak perubahan walaupun aku akui..sedikit sebanyak ada yang telah berubah. Namun..aku tetap aku. Aku masih mencintai orang yang sama (walau dia sangat melukakan hati)...masih juga aku menghabiskan masa dan berlibur dengan kesayanganku itu jika ada kelapangan, tetap juga aku berkunjung ke KD dan bergosip bersama sahabat karib ku itu...masih berchatting dan berfacebook dengan teman-teman lain..tak lupa jika tak penat dan aku masih keluar minum bersama dengan yang lain.

Mungkin saat ini, yang boleh buat aku tersenyum dan ketawa...cuma ketika di pejabat. Namun, sebaik kaki melangkah masuk ke dalam rumah..dan saat aku melontar tubuh ke atas katil empuk atau sofa..makanya segala kenangan yang sebelum ini aku lempar jauh2mula berlumba2 dan mengasak masuk semula ke dalam fikiran.

Aku dah muak memikirkan soal hati. Tak pernah habis! Bosan super duper tahap maksimum! Nak muntah! Tapi itulah yang terjadi. Sedih, kecewa, makan ati..eii..takde benda lain ke? Tolonglah..

Soal dendam dan maaf? Oh..minta maaf lah. Terus teranglah aku cakap..aku memang dah mula berdendam. Sebabnya..aku dah tak larat sangat dah nak memberi maaf pada mereka2 yang tak tau nak menilai murah atau mahalnya sebuah kemaafan itu. Orang cakap..memberi maaf itu adalah lebih mulia dari yang meminta maaf. Ahh...kentut lah!
Aku dah malas nak amik port dengan ungkapan2 macam tu. Ada nilai ke untuk orang-orang yang sepatutnya meminta maaf dari aku tu?

Sorilah.Kalau ada di luar sana yang cakap..hati mereka boleh jadi sepejal batu...aku mungkin boleh jadi sekeras itu..seperti berlian mungkin. Batu masih boleh di pecahkan..boleh pakai drill, kasi lubang..masuk dinamit dan letupkan. Nahh..hancur jadi pasir berderai bukan? Tak keras lagi.

Tapi kalau berlian? Bagaimana kerasnya? Macam mana nak pecahkan? Nak potong dengan apa?



Cantik bukan? Baik dalaman mahupun luaran. Perghh..inilah logam yang paling keras di dunia. Hanya permata yang boleh memotong permata...betul kan? Namun..mungkinkah hatiku boleh jadi sekeras itu? Hanya DIA yang maha mengetahui..

Intan payung? Huhh...payung yang dah tak ber'intan' atau pun cik intan yang dah tak pakai payung? Hahaha. Aku tak pakai payung. Payung lipat ke..payung golf ke..kalau ada pun dalam kete tu..cuma buat hiasan je. Kalau hujan..aku redah. Biar basah kuyup, aku tak kisah. Namun..namanya nak bawak payung? Kim salamm...

Kalau ada pun..aku sekadar tumpang payung lipat mickey mouse biru tu. Kecik je. Alahai..tak sampai ati nak tumpang. Tapi aku suka je..walaupun kecik..tapi tuannya berbesar ati memberikan tumpang. Dan aku pun berbesar ati juga la menumpangkan diri..walaupun basah sebelah bahu..tapi tetap muat juga berdua.

Terima kasih...
Posted by delacroix

0 comments:

Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates