"...aku telah jadi lupa..siapa diriku ini. Engkau juga di hanyutkan oleh arus percintaanmu. Tapi pabila aku sedar diri..siapakah aku ini. Aku bertanya sendiri..apakah akan terjadi..."

"..Betapa ku cinta padamu...katakan lah..kau cinta padaku..."

"..bermaknakah tiap baris kata-kata ataukah hanya di bibir saja..bersungguhkah rindu yang engkau pamerkan..ataukah sekadar lakonan.."

"...duhai malam..tiada bintang menghiasi taman kasih ini..hanya aku sendirian..tak berteman..kesorangan..."

"..begitu banyak cerita..ada suka ada duka..cinta yang ingin ku tulis..bukanlah cinta biasa.."

"...selagi jantungku berdegup hingga tiba nafas terhenti..dia lah di hati..tiada pilihan ke dua..pertama hingga akhir usia..hanya dia.."


Dan mengikuti setiap bait-bait lagu sambil mata tak lepas memandang si pemilik Brabus itu..buat mataku semakin berkaca-kaca.

Jaraknya hanya di pisahkan oleh barisan pemuzik saja..dan aku duduk di barisan ketiga..aras yang sama dengan pentas..buatkan aku sangat jelas melihat dia di situ.

Seperti biasa..setiap kali aku mencari sesuatu untuk tenang...dia akan muncul begitu. Sangat klasik dan sentimental.

Sesungguhnya hanya dia yang bisa memadamkan lahar api yang membuak dalam dada. Terima kasih..
Posted by delacroix
Show me the meaning of being lonely

So many words for the broken heart
It's hard to see in a crimson love
So hard to breathe
Walk with me, and maybe
Nights of light so soon become
Wild and free I could feel the sun
Your every wish will be done
They tell me...

Show me the meaning of being lonely
Is this the feeling I need to walk with
Tell me why I can't be there where you are
There's something missing in my heart

Life goes on as it never ends
Eyes of stone observe the trends
They never say forever gaze, if only
beauty roads to an endless love (endless love)
there's no control
Are you with me now
Your every wish will be done
They tell me

Show me the meaning of being lonely
Is this the feeling I need to walk with (tell me why)
Tell me why I can't be there where you are
There's something missing in my heart

There's nowhere to run
I have no place to go
Surrender my heart, body and soul
How can it be you're asking me to feel the things you never show

You are missing in my heart
Tell me why can't I be there where you are

Show me the meaning of being lonely
Is this the feeling I need to walk with
tell me why I can't be there where you are
There's something missing in my heart..
Posted by delacroix
Chop! apa aku merepek ni..sudah lah. Pedulik hapa aku. Lantak lah..persetan dengan semua nih. Buang masa! Pegi mampos la pada sesapa yg perasan diri tu bagus sgt. Ego tinggi melangit. Lama mana sangat la pun nak ego nye...

Hati...sabar ya. Moga ada jalan untuk kamu merasa damai satu hari nanti.

Persetankan diorang semua...
Posted by delacroix
Sempat berdiskusi bersama seorang teman malam tadi...membuka mataku tentang nilai kekuatan dan ketabahan hati. Mungkin dia agak risau lalu beria dia memujuk dan menyabarkan aku. Aku agak tercengang pada mulanya. Aku nampak tak ok ke?

Ya..sesungguhnya dia bijak membaca hati dan riak wajah yg tertera. Aku mula termenung..memikirkan segalanya semula. Mungkin ada betulnya..untuk sementara waktu ni, aku perlu bersama teman-teman...perlu sibukkan diri..sehinggalah emosi kembali stabil.

Tapi persoalannya, aku tidak lah tak stabil mana pun. Aku rasa ok je. Mungkin bila aku duduk seorang dan jauh di sudut hati..aku sedar yg hati aku sebenarnya kosong. Perasaan rasa terawang2 dan aku sendiri tak dapat nak pastikan aku ok ke tidak.

Bohong diri sendiri? Ya..mungkin. Tapi aku perlu itu untuk teruskan hidup. Jika tidak, tuhan saja yg tahu apa yg mungkin terjadi jika aku tak kuatkan hati.

Setiap saat dan minit yang berlalu, bila aku melihat jarum jam...masih menyakitkan. Dan kata-kata teman itu seakan menampal luka yang berdarah. terhenti sebentar sakitnya.."Kamu sepertinya makin tabah berbanding dulu. Aku yakin akan kamu. Katakan pada diri kamu bahawa kamu cukup kuat untuk hadapi semua dugaan. Tak salah untuk kamu bersedih..cuma jangan sampai menyeksa diri. Aku memahami perasaan kamu. Tidurlah..mungkin sebiji dua relaxant akan menenangkan kamu. Atau kamu nak smokok buat sementara..bisa saja. Cuma..jangan yang satu itu..."

Teman mengingatkan..aku sekadar senyum sumbing...memahami maksudnya. Entah lah. Mungkin bila hati dah terlalu hancur..maka aku akan sampai ke tahap tidak peduli. Dan waktu-waktu begini, hatiku mudah terusik walaupun sebabnya remeh.

Dan secara kebetulannya...setiap kali hatiku beremosi...datang pula ubat yang satu ini. Sejak dulu..hingga kini..pasti dia akan muncul di waktu aku sangat memerlukan.

Si pemilik Brabus...aku tak sabar menantikan kedatangan Sabtu..untuk melihat kamu.
Terima kasih. Kamu saja yang tak pernah melukakan hatiku..
Posted by delacroix
Jenuh juga memohon supaya di lembutkan hati...dan di bukakan pintu kemaafan. Tapi perasaan itu tak mahu ke situ. Hati terlalu sebal barangkali.

Doakan kebahagiaan? No...cukup2 la mendoakan orang. Baik aku doakan untuk diri aku. Aku takkan pernah lagi hingin nak mendoakan kebahagiaan kamu. Namun, aku juga takkan mendoakan keruntuhan serta kehancuran buat kamu.

Cuma..aku nak tengok..sampai bila kamu nak bermegah menongkat langit!
Posted by delacroix
Aku paling menyampah kalau ada orang nak saiko2 time aku tengah takde mood nih. Aku cakap sekali...tak paham2 bahasa. Letih la weii. ko nak apa sebenarnya?!

Ikut suka ko lah..aku memang tengah dalam mode penat..jadi mood aku akan jadi setoya-toyanya. Jangan la ko cuba2 nak kaco aku ok..

Dah..pegi buat keje ko. Dok diam-diam.. sebab aku pun nak diam-diam je..
Posted by delacroix
Agak penat. Tak cukup tido barangkali. 2-3 jam saja untuk 2-3 hari ni..dan aku bangun semula untuk ke ofis. Makanya, aku jadi pendiam sikit sepanjang hari. Duduk kat meja, buat keje sambil melayan mata. Melayan perasaan juga. Tak kurang dari terfikirkan kesayanganku itu yang dah berapa hari senyap sepi. Apa agaknya dia buat tu? Sihat ke dia? Happy ke dia? Paling penting, kena buli ke dia kat sana tu? Almaklum la...insan yang lemah katanya kan. Risau la jugak. Ada juga terlintas di hati nak call, tapi...biarlah. Daripada aku sakit hati dia tak jawab, baik jangan call langsung. Jadi, kekecewaan itu tidak berganda...hahaha..betul?

Ok...lupakan kejap soal kesayanganku yang tengah berkursus itu.

Cik H yang duduk di sebelah meja ajak aku lunch sama. Tak banyak kerenah, aku ok aja. Tepat pukul 12, berdesup aku keluar ke pintu lif. Terus ke Kopitiam. Tengah aku menunggu pesanan sampai, sambil bersembang dengan Cik H...tiba2 aku nampak ZZ lalu. Cik H terus aja panggil. Aku tepuk dahi. Aiyakk..macam mana aku blh terlupakan ZZ dan tinggalkan dia? Selalu tu mmg selalu lunch sama.Padan la aku rasa macam ada benda yang tak lengkap. Rupanya ZZ tertinggal kat atas...hahaha.

Aku menyengih aja bila dia menghampiri meja. "Alamak..lupalah. Hari ni saya ada masalah short term memory loss."

ZZ sekadar menjeling. Tak cakap apa. Senyum saja.

Dan aku biarkan saja dia dengan senyuman yang meniti di bibir sebab aku asyik melayani cik H yang becok bersembang tak berenti.

Lepas lunch, naik aja ofis..aku start mengantuk. Mula lah teringatkan teman baik yang bernama 'smokok' itu. Alangkah indahnya dunia kalau dapat bertemankan dia time-time tengah super duper kenyang tu kan. Tapi gila...di buatnya cousin aku yang sorang tu nampak..kompom dia lipat maut tengkuk aku. Heh heh...

Petang...budak2 ni ajak aku berlibur di bukit bintang. Hehh..apa lagi. Keluar je dari kawasan larangan tu..aku paw la J punya stok. Dia sikit tercengang. Katanya aku nampak macam budak baik kat opis. Hahaha..aku ketawa guling2. Begitu rupanya persepsi dia. Biarlah...ada aku kesah?

Sampai rumah mencecah pagi..dan kepala aku mula berat. Campak beg...dan aku terus terbongkang atas sofa sampai subuh.

Paksa diri untuk bangun..dan hujan menderu di luar.

Suram gila..namun..aku harus juga meneruskan hari-hari yang mendatang...sighhhh..
Posted by delacroix
Akhirnya kita ada
Di akhir yang menyakitkan
Ku sadar kita telah melangkah
Terlalu dalam...

Sadari bahawa kita
Sudah taklukkan terlarang
Tak mungkin ku perjuangkan cinta
Yang kita mulai dengan salah

Aku tak mampu untuk menyimpan
Rahasia kisah kita...
Tahukah kamu batinku tersiksa
Saat harus selalu... berdusta
Di dalam sebuah kisah yang salah

Simpanlah kisah tersembunyi ini
Maafkan kisah kita harus berakhir disini

Aku tak mampu untuk menyimpan
Rahasia kisah kita...
Tahukah kamu batinku tersiksa
Saat harus selalu... berdusta
Di dalam sebuah kisah yang salah...
Posted by delacroix
Aku keluar kejap ke kedai depan tu. Tapau seperti biasa. Waktu aku nak bukak gate nak masuk balik..tiba2 ada suara menegur. Aku toleh ke belakang. Awek depan rumah tu macam biasa la..nampak aku kompom sengih sampai telinga. Tapi kali ni yang menegur tu adik dia pulak. Iskkk..kenkadang aku pun konpius..berapa ramai adik beradik yang dia ni ada.

"Beli apa tu?" dia tanya. Sumpah..aku tak ingat nama adik dia ni. Selalu tu main tegur2 gitu..main senyum2 je.

"Biasa la..beli makan."
Aku sengih. Sempat menjeling. Dia dah pun siap pakai pijama. Kompom tido awal budak nih..

"Ye lah kan. Nak masak pun...sorang." Dia sempat ketawa kecil. Eh..eh..nak bergurau senda pulak dia.

Aku sekadar menyengih. "Ha..betul tu. Nak teman saya makan ke? Meh la..seberang jalan je ni.." Aku offer2 ayam je...* kalau tetiba dia nak..mampus aku..heh heh.

"Eh..takpe la. Saje je.." dia pulak menyengih. Tak nak pulak. Tadi kemain lagi menegur. Takut la tuu...

"Kak long nya mana?"

"Tak balik dari Sabah lagi laa..kak long tak bgtau ke hari tu?"

Aku tepuk dahi.."Ooo..lupalah. Hehe..patut la tak nampak dah 3-4 hari."Dia menyengih sambil jeling. Elehh..korek mata tu baru tau.

Ok...tak lama menyembang dengan dia sebab perut aku dah berbunyik. Makanya aku pun mintak diri nak masuk dalam dulu. Tu la..ajak masuk skali jual mahal...heh heh.
Posted by delacroix
Three sundays...oh dear...what am I gonna do without you?
Posted by delacroix
Benarkan ku untuk berbicara…
Bicara terus ke hati mu.. hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu..
Berikanlah waktu
Untuk aku..untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu..
Benci pada mu..
Cinta pada mu..

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu..
Engkau tahu apa yang mata ku tahu..
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci… kamu
Ku cinta… kamu

P/s : Aku benci kamu...benci...benci...benci...! Tapi hakikatnya aku cinta kamu. Arghhhhh....
Posted by delacroix
Sedikit keliru. Tak marah pun. Jauh sekali nak bersedih. Cuma ada sentimental value yang merangkumi seluruh sendi2 dan liang roma bila bersama dia.

Ahh..dia itu cerita lama. Kisah dulu kala yang pernah mencuri hati suatu tika dulu. Cerita zaman remaja. Zaman baru nak kenal dunia. Zaman susah tak berduit masa belajar, makan minum entah kemana, bersengkang mata nak lulus periksa dan segala2nya indah bila di kenang semula.

Mungkin dia satu2nya insan yang tak pernah jemu untuk menjejaki langkah yang dulu hampir hilang...hampir takkan ada harapan untuk bertemu...namun dia tak putus asa.

Aku tak pernah membuang...mahupun menerima. Cuma aku senang...bila mata bertemu dan pandangan jatuh di situ...seperti waktu pertama kali dulu...aku tahu..dan dia tahu..apa maksud pandangan itu.

Suka dia? Hahaha..sejujurnya aku selesa. Boleh bersembang apa saja topik. Dari sekecil2 isu aku di gigit nyamuk..hinggalah sebesar2 isu pemanasan global. Kalau nak gelak..tak main cover2 line. Belasah kaw2 je.Dan biasanya aku akan bertekak dengannya dari awal sampailah akhir..bila masing2 dah penat atau mengantuk, baru lah diam.

Dia tak lah stylo mana. Biasa saja..pendek kata..tak ada lah ciri2 yang aku idamkan tu. Tapi...dia seadanya.

U make my day sayang...muahssss.
Posted by delacroix
Pinjam sinarmu Nur Nilam Sari
Buatku merempuhi malam
Kabus berlabuh bagaikan awan
Mengaburi penglihatan
Menyekat maksud di sempadan
Redup yang ku pasangkan angan

Sekadar berhasrat
Berlindung dalam lena
Pejamkan mata
Untukku lupakan sengsara
Berapa kerdipan
Melaraskan jiwa
Menyusul ke arah asalku

Senyumanmu satu azimat
Buat diriku yang hina
Manusia terpinggir melara
Tak pernah kenal erti bahagia
Namun ku masih gembira
Bagiku rahmat semuanya

Oh..mungkin kalau nasibku berbeza
Aku tak mampu menilaikan dikau..

Aku berani..berani aku
Katakan dirimu itu..dewi kayangan..

Peperangan yang melanda diriku kini
Sudah berakhir..oh berakhir
Kepahitan dulu bertukar
Menjadi sebuah sejarah
Dan kenangan manis...
Posted by delacroix
Tak boleh tido lagi. Mata asyik terkebil sejak balik dari Damansara Perdana tadi. Salah aku jugak..pegi minum teh buat hapa. Bukan ke teh tu ada kafein. Ni yang buat mata aku segar bugar ni.

Hmm..tetiba teringatkan kesayanganku itu yang akan berangkat pergi ke BTN besok. Buat apa agaknya tu ye? Packing barang? Atau awal-awal dah membuta? Check list tu dah tanda ke belum? Semua barang dah ada? Toiletries cukup? Paling penting..charger henpon tu..jgn tak bawak ye.

Aku pasti akan rindukan dia selama 2 minggu ni..

p/s: dalam hutan tu ada coverage ke? boley guna henpon x?
Posted by delacroix
Aku kerap mimpi sejak akhir-akhir ni. Mimpi yang sama. Mimpikan dia. Semuanya tentang dia. Tak ada suara, tak ada kata-kata. Aku tak ingat jalan ceritanya bagaimana. Tapi aku ingat bagaimana matanya berkaca-kaca...merenungku..seakan mahu berkata sesuatu..

Dia hulur tangan..tapi aku tak sambut. Aku biarkan dia terkapai..dan dia hilang dalam kepekatan..

Dan di situ..hatiku tersiat..

Malam esoknya..aku mimpi lagi..
Posted by delacroix
Bila tak boleh tido dalam 2-3 hari ni..aku banyak berfikir. Kenapa terjadi itu dan ini? Bersilih ganti macam tak ada kesudahan. Penat...bila kenangkan apa yang kita usahakan untuk kesempurnaan selama ni, tak berbaloi atau sia-sia di telan angin macam tu je. Padahal kita dah cuba yang terbaik, dah bagi sepenuhnya komitmen..usaha..dan selebihnya doa pada DIA..tapi keadaan tetap sama.

Sighhh...rasa macam nak putus asa pun ada. Tak tau nak buat apa lagi. Rasanya semua dah buat. Kadang-kadang timbul rasa marah pada diri sendiri sebab tak mampu nak ubah keadaan untuk jadi sempurna seperti yang sepatutnya.

Demi tuhan..aku tak sanggup untuk berpeluk tubuh dan sekadar melihat begitu saja. Tak sampai rasanya hati. Kasihkan dia? Ya..sangat2. Dan kerana itu aku tak boleh lihat dia terluka walau seguris sekalipun. Dia terlalu rapuh untuk bertahan..

Tapi...apa yang boleh aku buat?

Sekali lagi..sekadar melihat, mulut terkunci dan kaki tangan terikat.

Dan itu buatkan aku rasa macam ada jarum tersengkang kat anak tekak..pedih..dan menyakitkan...
Posted by delacroix
2 hari tak boleh tido. Terkebil2 je mata aku sampai ke pagi. Dan aneh...aku tak rasa mengantuk walau sikitpun. Penat pun tak. Padahal keje kat ofis boleh tahan melambaknya. Balik umah pun takde la aku rehat sangat. Melayan kerenah mereka2 yg ada kat umah tu. Pukul 10 masuk bilik. Konon je golek2 atas katil, tapi tak lena pun.

Begitulah sampai ke hari ni. Aku masih segar bugar. Tak makan sangat, tapi energy sangat2 luar biasa!

wow i likeeee!
Posted by delacroix
Ok..hari ni aku tak berselera langsung untuk makan. Panas satu badan...dan berpeluh secara tiba2. Semua gara2 Reductil Sibutramine itu. Tak tau sama ada sistem badan boleh terima atau tak. Setakat ni, tak ada la lagi simptom2 merbahaya. Sekadar aku rasa degupan jantung lebih pantas daripada biasa, berpeluh, panas dan dehydrate. Tapi aku tau..kesan2nya akan lebih dari itu..seperti insomnia..tekanan darah yang turun naik, muntah2 dan mungkin juga gangguan memori (short term memory disturbance). Kompom aku akan melengung...blur...blank...dan sebagainya. Tapi ok kot..harap2 tak lah teruk mana.

Tak penat...tapi aku dah start blur. Apa ye aku nak tulis tadi?

Aku rasa macam ada tanda soal atas kepala aku ni...iskk..
Posted by delacroix
Tengah aku menelaah paper pagi tadi..tiba2 ada tangan menghulur sesuatu dan letak atas meja. Eh..eh..aku terus angkat muka dan wajah itu senyum. Nak tau apa benda tu? Cup cake! Teeehehe..comel! Lepas bagi..dia terus berlalu. Aku sempat jerit, ucapkan terima kasih. Di kejauhan, dia sekadar senyum. Hehh..aku senyum sorang sambil dok belek cup cake yang terlalu comel tu. Sayang betul nak makan. Takda apa2 occasion..tetiba orang bagi kek..hmm..pelik sungguh. Tapi ada aku kisah? Orang bagi..ambik saja!

Korang penah dapat cup cake? Aku dpt 2 bijik. Sampai petang...aku dok tayang kat atas meja. Tapi akhirnya aku gigit jugak. Tak guna simpan..kang bersemut. Baik aku telan. Emm..sedap..
Posted by delacroix
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates