Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu
Dalam ruang dan waktu
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu
Resahku tanpa hadirmu
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya
Saat jauhku terpisah darimu
Dan hadirnya menyentuh hatiku
Untuk cintainya
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku untuk mencintainya…

terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya...


p/s :Aku tak tahu apa yang kamu mahu. Tapi kalau kamu mahu hatiku..telah aku katakan sejak dulu...hatiku milik yang lain. Aku tak dapat beri apa yg kamu mahu..maaf!

Aku tidak menyuruh kamu pergi..mahupun menghalang. Terpulang jika kamu tak boleh terima caraku. Masa mengubah segala-galanya. Hak kamu untuk menilai jika kamu rasa aku tidak berperasaan.

Andainya aku bisa memilih...namun..aku tak mahu lagi.

Maafkan aku!
Posted by delacroix
Just had a fine dinner with my princess. Saje le...nak kasi ternak kaw-kaw sebelum posa. Dah tentu-tentu dia takkan available nak berbuka sama nanti. Tahun lepas..merajuk-rajuk aku dengan dia...sampai masam-masam muka, gara-gara dia tak mau berbuka kat luar dengan aku. Tahun ni? Hmm..kata mengamalkan konsep redho..makanya..redho je la bila dia kata dia nak masak & berbuka kat rumah. Tiada paksaan. Kalau mau...padang futsal aku tadahkan.

SMS keluar masuk tak berhenti. Semua beri ucapan yang sama. Cuma...dari yang sangat ku nantikan...tak kunjung tiba. Sighh...bodoh...bodoh!

Nasib baik si comel ada depan mata...maka..aku terlali seketika dengan perasaan yang mencengkam. Sempat ke Cold Storage untuk beli barang dapur. Tau budak comel tu beli apa? Bawang!! Adoii laaa...tak penah seumur hidup aku pegi KLCC beli bawang! Hahaha...tu pun dia penah cakap...nak pegi Pavillion beli beras! Ada yang aku terpengsan kat situ jugak..!

Tapi tak boleh nak marah. Aku menyengih 24jam je. Redho katanya kan.

Aku sangat kenyang. Tak pasti sahur nanti boleh bangun atau tak.

Selamat menyambut Ramadhan! Aku berharap Ramadan kali ini...hatiku tenang. Insya allah...

p/s: Sesekali hatiku berdetik untuk mendoakan kesejahteraan kepada mereka yang telah jauh tersisih dari hatiku. Bila tiba Ramadan...aku sedar..aku tak sepatutnya ada perasaan dendam sebegitu. Tapi percayalah...demi tuhan aku cuba untuk menyingkirkan rasa benci...tapi hatiku tak mahu ke situ.

Tuhan...lapangkan dadaku. Berikan aku petunjuk serta hidayahMU. Ampunkan segala dosa-dosaku. Hanya Kau yang Maha mengetahui...
Posted by delacroix
Kalau tak kerana nombor baru...aku takkan buka semula henfon lama tu.

Dah lama henfon kecik ni tak bernyawa semenjak aku ada henfon baru. Tapi hari ni, aku bersusah payah korek semula henfon ni..menggagau carik charger dan cucuk terus untuk hidupkannya semula.

Sebaik saja tanda bateri mula bergerak..aku tekan button 'on'. Tujuannya semata aku nak taruk nombor baru itu saja. Tapi sebaik saja jari aku mula menekan2 butangnya...aku termasuk pada folder inbox! Dan di situ jari aku berhenti menekan.

Mataku tertancap pada satu nama yang dulunya aku cinta sepenuh hati. Dan hampir 90% kandungan inbox aku tu yang berjumlah lebih dari seratus...semuanya dari dia!

Aku baca satu-satu. Perlahan-lahan. Dan secara beransur...aku rasa terbang ke dalam situasi itu...satu waktu dulu...waktu aku dan dia masih bersama.

Aku senyum! Waktu itu cinta aku padanya merah menyala. Tak kunafikan..hingga saat ini, perasaan itu masih ada. Cuma..aku biarkan saja ia berkubur begitu.

Delete? Ooo..tidak! Kata orang...buat apa simpan lagi semua tu. Kenangan pahit patut kita buang jauh-jauh. Hmm..ya. Mungkin betul. Tapi...semua SMS itu...kandungannya indah belaka. Hanya yang manis-manis saja.

Aku tak punya apa-apa lagi hak mahupun ikatan dengannya. Semuanya dah musnah. Tiada apa yang tinggal. Cuma...ini saja yang aku ada. Catatan-catatan waktu cinta palsunya pada aku membara. Itu saja!

Menatap wajahnya..mahupun gambarnya lagi...tak mungkin. Aku tak mampu. Aku marah. Berdendam. Malah aku benci.

Namun...jauh di sudut hati...bila aku membaca lagi deretan SMSnya..aku tahu..aku tak pernah merubah perasaanku padanya.

Cuma...dia yang merubah cintaku jadi benci!
Posted by delacroix
Sebetulnya sehari dua ni aku agak stres. Tak pasti apa yang mengganggu. Mungkin terlalu banyak berfikir dan kurang rehat.

Aku sangat menyampah bila tengok CEO mat salih tu datang melawat kawasan. Rasa cam nak baling je dengan bakul sampah bawah meja aku ni. Perlu ke datang? Diorang heret aku sama ke staff lounge. Konon berdiskusi dari hati ke hati. Huhh...memang sesi tu panas. Semedang kena tembak je si Irene tu. Aku bosan. Takat bertekak bazir air liur buat hapa. Bukan ada perubahan pon. Takdanye dia nak ambik tau sangat pun. Sekadar tunjuk muka je tu..

Penting ke nak join? Makanya, aku angkat kaki masuk pantry dan lepak minum kopi. Biarkan la diorang tu bertegang urat leher.

Balik ke meja...aku termenung lagi. Tak banyak bercakap pun, sampaikan teman-teman di sekeliling takut nak menegur. Sampaikan berkomunikasi pun gunakan Lnotes je.

Hinggalah ke hari ni...aku submit half day leave. Tetiba rasa tak boleh nak mengadap keje. Dari masuk ofis sampai lah pukul 1 tengah hari...aku tak bercakap sepatah pun dengan budak-budak ni. Boleh?

Kenapa ya? Menstruasi kot? Bukan...

Tak tahu apa yang memberatkan kepala otak...

Cuma...sighhh...entah!

Aku tak tahu...
Posted by delacroix
That I would be good even if I did nothing
That I would be good even if I got the thumbs down
That I would be good if I got and stayed sick
That I would be good even if I gained ten pounds

That I would be fine even even if I went bankrupt
That I would be good if I lost my hair and my youth
That I would be great if I was no longer queen
That I would be grand if I was not all knowing

That I would be loved even when I numb myself
That I would be good even when I am overwhelmed
That I would be loved even when I was fuming
That I would be good even if I was clingy

That I would be good even if I lost sanity
That I would be good
Whether with or without you...
Posted by delacroix
Sejak akhir-akhir ini, aku agak malas untuk rajin bekerja. Semua gara-gara kes itu. Ciss! Bila immediate supervisor aku lalu di belakang.."W...I malas la nak perform untuk OPI bulan ni. Takde hati."

Makanya dia akan menjawab dengan selamba.."Ok...I faham. Nak buat macam mana kan. U dah terguris hati. Ok...I redho je. Tapi sebelum u berniat untuk buat cam tu..u ingat la muka anak-anak I tu ya."

Errkk! Saiko!! Aku hampir tersedak. Semerta aku teringatkan wajah 2 anak-anaknya yang cantik.

Aku report duty di bawah W. Makanya, kalau aku atau anak-anak buahnya yang lain tak perform...maka dia yang akan kena bantai kaw-kaw dengan big bos. OPI tak meet target, makanya akan effect bonus akhir tahun.

W...ibu tunggal. Jadi, dia punya kelebihan untuk menggunakan alasan setiap kali untuk mendapatkan sesuatu. Dalam kes aku...kompom2 la dia mahukan target bonusnya tinggi. Jadi, aku harus perform juga untuk bantu dia capai targetnya. Ahhhh...W memang suka saiko gunakan alasan yang sama! Tensi...tensi!

Dia tahu aku takkan sampai hati bila tengok muka anak-anak dia. Adoiii...
Posted by delacroix


Form : Monoblock
Size : 114 x 57 x 10mm, 66cc
Weight : 127g
Input method : QWERTY keyboard
Display size : 320 x 240 pixels
Display colors : 16M
Internal Memory : up to 110MB
Memory card type : MicroSD up to 8G
Camera : 3.2 megapixels
Image resolution : 2048 x 1536
Zoom : Digital zoom
Video frames per second : up to 15frames
Supported video format : Flashlite3,3GP, MP4, MPEG-4 VSP
Internet browser : Yes, HTML & xHTML, S60 browser
GPS : Supported



Form : 2-way slider
Size : 103.4 x 51.4 x 16.5 -18.5mm
Weight : 149g
Input method : phone keypad
Display size : 320 x 240 pixels
Display colors : 16M
Internal Memory : up to 8G
Memory card type : MicroSD up to 16G
Camera : 8megapixels
Image resolution : 3280 x 2464
Zoom : 20
Video frames per second : up to 30frames
Supported video format : Mpeg 4, 3gpp, 3gpp2
Internet browser : WAP 2.0, xHTML, internet browser over TCP/IP
GPS : Supported

Perbezaan yang paling ketara antara E71 dan N86 adalah pada kameranya. 8mp beb! Tak bleh tahan. Aku agak stres juga bila memikirkan tahap resolutionnya yang ternyata tak tertanding. Begitu juga dengan tahap memory sama ada internal atau memory card. Tapi dari segi saiz dan beratnya, mungkin E71 punya kelebihan di situ. Bergantung juga pada pengguna yang sukakan kenipisan E71 seperti aku. Senang masuk poket dan tak bulky berbanding N86 yang agak tebal. Selain itu, dari pemerhatian selepas membeleknya semalam..aku dapati N86 juga punyai FM transmitter. Sangat menarik kan? Boleh cabut MP3 modulator dalam kereta tu dan ON saja FM transmitter untuk dengar koleksi MP3 secara terus melalui speaker radio. Arghhh...!

Apa lagi? Aku tak sempat nak belek secara mendalam. Tapi tangan rasa gatal je nak buat rampasan telefon semalam. Namun tak sampai hati pulak sebab henfon tu baru je keluar dari kotak dan tuannya pun tak habis belek lagi.

Harganya? Fuhhh...! Aku cuma mampu lap peluh di dahi.

Pokoknya...aku kurang berminat dengan slide phone. Maka...E71 juga yang menang di hati. Hahahaha...
Posted by delacroix
Setelah sekian lama...waktu aku berjalan seorang menuju ke 7E...secara automatik kepalaku terdongak ke atas. Subhanallah! Nun di atas sana...bulan bersinar penuh. Dan di kelilingnya...bintang-bintang bertaburan.

Aku senyum. Dan jauh di sudut hati...ianya terobek.

Ada rindu di situ sebenarnya. Aku tahu. Aku tidak menafikan. Tapi...amarah itu lebih mengatasi segala-galanya.

Walau hatiku tertinggal di atas sana...biarkan saja.

Tiada maaf...kerna aku telahpun menguncikan hatiku untuk itu...sebagaimana aku menguncikan hatiku dari ditembusi oleh sesiapa.
Posted by delacroix
Semua tahu kamu cantik
Semua tahu kau menarik
Kau bidadari terhebat
Membuat cintaku makin kuat

Kadangkala ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mahu pergi
Di saat itu kau ada di sini

Please please please
Kamu jangan nakal
Ku pergi sebentar
Bukan untuk curang
Please please please
Kamu jangan nakal
Nanti aku datang
Bawa yang kau pesan

Diriku untukmu

Semua tahu kau milikku
Semua tahu ku cintamu
Ada pun yang memandangku
Betapa beruntungnya aku

Kadangkala ku cemburu buta
Saat ramai mata terpesona
Terlebih saat ku mahu pergi
Di saat itu kau ada di sini

Bukan aku terlalu
Mengawal sikapmu
Ku hanya terlalu
Terlalu sayangi kamu
Ampunkan aku terlebih-lebih
Jagakan kamu
Ku cintamu
Kau cintaku..

p/s : Atas permintaan...nah..amik lagu ni dengan pesanan...eypp!jangan notti2!
Posted by delacroix
Penat..sampai aku rasa nak tido pun tak boleh. Jenuh juga pusing kiri kanan, tapi mata tak mau pejam. Sudahnya aku on lappy dan surfing.

PC fair tadi punya la ramai umat. Tapi masih boleh menjinjing printer yang maha berat nak mati menyelit2 tengah orang ramai dengan member. Niat hati nak kasi upgrade sket external speaker aku tu. Sonic Gear yg ada ni bukan la tak bes bunyinya..tapi ntah. Mungkin sebab aku memang dah mengidam nak Altec Lansing jugak kot. Lagipun..ada la sorang hamba allah ni beria rekomen kat aku..ada yang kaler oren. Makanya, aku pun beliak kan la mata ni mencari..yang mana satu gerangannya Altec Lansing berwarna oren? Tipu tauu. Rasa nak gigit-gigit je kotak printer kat tangan aku ni sebab tak jumpa speaker kaler oren yang di war-warkan tu. Ciss! Rasa teraniaya. Semua dah sah-sah kaler hitam sepesen jek. Pulak tu malangnya.. design..fail! Cuma ada satu je yg aku suka..tp harganya? Mak aihhh..rasa macam membazir pulak aku menghabiskan duit hanya semata kerana nak upgrade speaker. Nantilah dulu kot. Beli yang perlu saja...(aku cakap kat diri sendiri)

Makanya..aku kensel dulu speaker tu dari senarai barang-barang keperluan. Turun pulak ke list yang berikutnya...lepas tu berikutnya...dan seterusnya. Arghh..tensi..tensi. Semua yang dalam list...bukan keperluan. Cuma kehendak! Eee..benci..benci!

Bukan tak boleh nak beli. Tapi sekarang..aku rasa aku lebih berfikir 30-40kali dulu sebelum nak keluarkan duit. Kalau dulu tu..teragak je nak beli..zupppp..terus g kedai..dan...nahh, terus ada depan mata. Sekarang ni lebih kepada keperluan dari kehendak. Dulu tu...rasanya kehendak semata. Yaa..sendiri mau ingat.

Ok..ok..tarik nafas pelan-pelan. Speaker yang ada tu bukan tak berbunyi langsung dah. Gempak lagi bunyinya. Lain la kalo rosak. Lain kali lah...

Aku asyik mengingatkan diri aku dari menahan kaki supaya tidak menghampiri kawasan yang bendentum dentam dengan bunyi speaker yang memekakkan telinga aku.

Dan hasilnya..dalam kereta tadi, aku keluarkan balik senarai aku tu..dan zasssss...hampir 80% dari barang-barang yang aku mau.

Semua tu cuma nafsu...kan?

p/s: Besar rasanya hati bila baca sms tu. Aku senyum je..
Posted by delacroix
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates