Mungkin apa yang boleh aku katakan...hatiku tersiat bila melihat kamu tersedu sambil airmata tak henti mengalir.

Kalaulah bisa aku bawakan penawarnya untuk kamu...

Lalu apa yang mampu aku lakukan untuk menceriakan hari dan hati kamu yang suram? Sekadar menemani kamu sepanjang hari...memenuhi setiap jam dan minit yang berdetik..sambil cuba menyelami hati kamu...dan memahami setiap kerutan wajah kamu yang sesekali bersulamkan linangan airmata.

Sighhh...sesungguhnya aku sudahpun melalui detik-detik yang membunuh itu. Setiap titis airmata yang mengalir..rasa mcm asid hidroklorik pekat yang mengakis seluruh liang-liang roma...sakit! Tentang hati? Huhh..tak tahu lah nak cakap. Hancur berkeping-keping. Untuk bangkit semula...entah lah. Aku dah lelah...

Aku menjalani hari-hari dengan penuh suram. Tak ada cahaya. Mendung sepanjang masa. Kalau ada pun, sekadar seketika cuma. Dan ia kembali mendung bila aku menyedari..aku hanya berpura gembira. Ya..aku di kelilingi mereka-mereka yang bernama teman..yang setia berada di sisi. Tapi entah lah. Aku tak mampu nak membohongi diri bahawa aku masih meratap dan masih mengenang.

Namun, bila melihat kamu yang tersedu...aku tersedar. Airmata yang mengalir itu seakan airmataku yang tak pernah kering. Sedu sedan itu seakan sedu sedan ku yang tak pernah berhenti.

Aku sayang kamu. Terlalu amat. Dan kerana itu, aku tak mahu kamu meratap hiba begini. Kamu berhak bahagia..dan kamu berhak untuk dapatkan yang terbaik dalam hidup kamu. Jangan menangis lagi..kerana airmata kamu tidak layak untuk di bazirkan pada yang tidak menghargai kamu. Buka mata dan langkah..kerana di hadapan sana..banyak yang menanti kamu. Akan ada seseorang yang pasti dapat membahagiakan kamu suatu hari nanti..percayalah.

Aku mahu kamu kuat. Kerana aku perlu kan kamu..untuk memimpin tanganku dan beriringan.

Sesungguhnya..aku begini...dan kamu begitu. Sama saja...

Sighhhh...
Posted by delacroix
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates